Тренінг з інклюзивної освіти з ізраїльськими експертами MASHAV у КПДЮ

У Київському Палаці дітей та юнацтва відбулися дводенні лекції з інклюзивної освіти з ізраїльськими експертами програми MASHAV для українських фахівців з Києва та Київської, Житомирської та Вінницької областей. – На сьогодні, інклюзію в освіті можна розглядати як один із багатьох аспектів інклюзії в суспільстві загалом. Бути інклюзивним — означає шукати шляхи для всіх дітей бути разом під час навчання (включно з дітьми з особливими потребами). Інклюзія означає розкриття кожного учня за допомогою освітньої програми, яка достатньо складна, але відповідає його здібностям. Інклюзія враховує потреби, а також спеціальні умови за підтримку, необхідні учню й педагогам для досягнення успіху, – наголошували фахівці тренінгу.

У Ізраїлі освіта дітей з особливими потребами є пріоритетним напрямом. Проводять за спеціальною програмою тренінги, семінари, навчання для педагогів, психологів, батьків, працюють спеціалізовані школи на державному рівні. У багатьох ізраїльський школах створений молодіжний рух «Крила крембо», де відбувається інтеграція здорових дітей з дітьми з особливими потребами. Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах. Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя. Все це сприяє формуванню толерантного ставлення до такої категорії дітей у суспільстві. Дати можливість дітям та молоді жити повноцінно та будувати своє майбутнє. Під час лекцій демонструвалися навчальні фільми: «Я маю аутизм», «Як зі мною існувати» тощо.
«Проте процес упровадження інклюзії потребує значних зусиль усіх учасників освітнього процесу: від Міністерства освіти і науки України до педагога, класного керівника, лікаря, обслуговуючого персоналу», – висловила свою думку Галина Сарапулова, керівник Центру раннього розвитку дітей «Джерельце» КПДЮ.