ПСИХОЛОГІЧНИЙ ДАЙДЖЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ МИ «СПІЙМАЛИ» СВОЮ ДИТИНУ НА БРЕХНІ!😱

Деякі діти вдаються до обману рідко, інші роблять це частіше. Зазвичай дорослі сприймають це доволі поблажливо, хоча ситуації бувають різні. Головне, з чого варто почати, – виявити причини і мотиви, які спонукають дитину до обману. Автори книги «Робота психолога з молодшими школярами» С. Коробко та О. Коробко виділяють такі основні мотиви і причини брехливості у молодшому шкільному віці:
– Невпевненість у собі, потреба привернути до себе увагу, прагнення підвищити власну вагомість серед однолітків.
– Неправда як засіб уникнути неприємностей. У цих випадках рушійною силою, яка штовхає дитину на обман, є страх. Страх втратити любов батьків, їхню прихильність, бути покараним, страх виявити власну невідповідність вимогам учителя ( не готовий до уроку, спізнився, не передав батькам інформацію, що була на них спрямована й могла стати причиною неприємних для учня наслідків тощо).
– Приклад авторитетних для дитини дорослих ( частіше й насамперед батьків). Якщо дитина часто стає свідком неправди дорослих, вона починає сприймати її як норму.
– Наслідування однолітків. «Заразними» виявляються ситуації, коли відомий дитині обман допомагає однолітку досягнути бажаного.
Аналізуючи ситуацію, важливо звернути увагу на такі обставини:
– як часто дитина вдається до обману;
– у яких ситуаціях це відбувається найчастіше;
– у чому саме зазвичай полягає обман;
– реальні можливості та здібності дитини;
– особливості взаємин у сім’ї, особливості особистостей батьків;
– оцінка дитини щодо взаємин зі вчителем та міра справедливості вимог до неї;
– чи задоволена дитина взаєминами з однокласниками;
– наскільки часто у цьому класі вдаються до обману
– особливості педагогічного стилю керівництва життям класу.
Брехня має пряме відношення до інтенсивного формування у молодшому шкільному віці моральних цінностей, тому брехливість дітей потребує певних корекційних заходів. І якщо вам складно розібратися із ситуацією самостійно, то варто звернутися за консультацією до психолога.
Використані матеріали книги С.Коробко, О. Коробко «Робота психолога з молодшими школярами»
Фотоджерело:сайт ar25.org