МАЙСТЕР-КЛАС “ЗДАТНІСТЬ ЛЮБИТИ”💗

Позитивна психотерапія виходить з того що кожна людина від народження має дві базові здатності – це здатність до пізнання та здатність любити. Здатність любити – це емоційна складова особистості. В цієї здатності є дві важливі складові: здатність активного емоційного відношення – здатність дарувати любов та здатність приймати емоційне відношення до себе – бути любимим.

В сім’ї дитина вчиться спочатку приймати любов. Дітей, що ростуть в любові, легко відрізнити за їх емоційним станом: вони радісні, активні, контактні Пізніше дитина вчиться віддавати любов. Діти що вчасно отримали від значимих дорослих (батьків) ці уроки ростуть доброзичливими, співчуваючими. Якщо виховання було правильним в цьому відношенні, то у майбутньому особистість досягне рівноваги “брати – давати”. Пошук рівноваги між брати та віддавати – непросте завдання, але воно необхідне для тих, хто хоче бути щасливим.
Розвиток та здатність любити розглядаються у чотирьох напрямах та оцінюються за тим…

💜 Як людина ставиться до себе (Я) (дитячий досвід, пов’язаний з відношенням близьких до дитини – формується довіра або недовіра, надія або сумнів, позитивна або негативна установка при сприйнятті себе)

💚 Як будує відносини з партнером (Ти) (модель для цих відносин є відношення батьків дитини один до одного)

💛 Як ставиться до інших людей (Ми),

💙 Наскільки духовна її система цінностей (Пра-ми).

Здатність любить формується в дитинстві але розвиток її проходить впродовж усього життя особистості. Любов – це те чому ми вчимося.

Спробуймо ДОСЛІДИТИ СВОЮ ЗДАТНІСТЬ ЛЮБИТИ. Спочатку в цілому. Уявіть, що у вас в середині є сосуд в якому зберігається, збирається і віддається ваша любов. Наскільки він заповнений? Намалюйте свій сосуд любові та позначте кількість любові у ньому. Намалюйте йому дві руки. Біля одної напишіть список людей які наповнюють ваш сосуд любові, список можна доповнити іншими джерелами любові (тварини, рослини, дорогі серцю речі, міста, ідеї). Біля іншої руки напишіть другий список: кому або чому ви віддаєте свою любов. Порівняйте обидва списки. Прослідковуємо баланс “Брати – давати”. Саме порушення цієї рівноваги призводить до того, що близькі стосунки не складаються і не приносять задоволення.

А зараз окремо прослідкуйте всі чотири направлення своєї здатності любити за шкалою від 0 до 10:
1. Любов до себе (Я)
2. Любов до партнера (Ти)
3. Любов до людей (Ми)
4. Любов до бога, світу (Пра-ми).
Біля кожного направлення напишіть одне два речення, які виражають в словах ваше відношення до себе, партнера, інших людей, бога і світу в цілому.

Дайте відповіді на запитання:
💜 Наскільки ви задоволені розвитком вашої здатності любити?
💙 В чому ви приуспіли в любові до себе, партнера, друзів, бога, світу?
💚 Що ви хотіли б виправити?
💛Які цілі у вас з’явились щодо розвитку вашої здатності любити на майбутнє?
🧡 Уявіть як зміниться ваше життя, коли ви досягнете цих цілей…

Психологиня ЦДР “Джерельце”
Леся Животенко